Swift

W poszukiwaniu inspiracji

Na wstępie muszę zaznaczyć, że wpis będę opierać na własnym poszukiwaniu inspiracji, na moje rysunki, itp., ale myślę, że równie dobrze można to odnieść do pisania, czy czegokolwiek, co jest Waszą pasją.

Bardzo dużo osób twierdzi, że nie są kreatywne i brakuje im wyobraźni, a przez to też nie mają inspiracji do tego co robią.  Ja też należałam do tej grupy i w chwilach słabości nadal zdarza mi się tak myśleć. Na szczęście mam dla Was, i w sumie dla siebie też, dobrą wiadomość: kreatywności da się nauczyć. Każdy z nas może mieć głowę pełną pomysłów tylko trzeba wiedzieć gdzie szukać. No więc, gdzie szukać?

Inspiracje można znaleźć WSZĘDZIE- wiem, to dość ogólne stwierdzenie, ale od ogółu przejdziemy za chwilę do konkretów). Każda rzecz nas otaczająca może być inspiracją i pomysłem do działania. Jestem zwolenniczką poglądu, że większość rzeczy zostało już stworzonych, a naszym zadaniem jest używanie ich jako baz do naszych działań: tworzyć z nich kombinacje w naszym stylu. Mówiąc, że wszystko już zostało stworzone nie mam na myśli, że nie ma sensu już nic tworzyć, ponieważ te rzeczy nie zostały stworzone w WASZYM lub MOIM stylu. Każdy artysta ma inna kreskę, inaczej łączy kolory, inaczej widzi świat. Nie da się idealnie skopiować czyjegoś dzieła.

Przechodząc do konkretów, jestem w stanie wymienić Wam kilka sposobów, z których sama korzystam i uznaję za bardzo przydatne, w poszukiwaniu pomysłów. Podkreślam  jednak, że każdy jest inny i czasami sami musimy odkryć, co nas inspiruje. Te kilka pomysłów ode mnie może jednak okazać się przydatne na początek.

1.  Załóż konto na pintereście, jeśli jeszcze nie masz. To świetna platforma z wieloma zdjęciami, obrazkami, rysunkami, poradami dla osób piszących wiersze itp, robiących zdjęcia i wiele innych rzeczy, prawie wszystko można tam znaleźć.

2. Kopiuj prace innych artystów lub twórców. Zrób je w swoim stylu.

3. Eksperymentuj. Nie bój się bazgrać byle co na kartce lub w programie. Serio, z takiego bazgrania, głównie na lekcjach, powstało wiele świetnych pomysłów na moje rysunki. Cokolwiek robisz, zrób coś spontanicznie, nie myśląc za bardzo o tym. Właśnie w taki sposób zyskujemy dostęp do naszego mózgu i pomysłów, na które świadomie jest ciężej wpaść.

Mam nadzieję, że chociaż któryś z tych sposobów Wam się przyda i sprawi, że będziecie mogli więcej tworzyć. Jeśli macie jakieś inne sposoby to podzielcie się nimi w komentarzu. :)
Do następnego postu. :)

P.S. A to jedna z moich prac:


P.S 2 Jeśli chcesz być na bieżąco zalajkuj stronę na Facebooku:
https://www.facebook.com/brokatowepastele/



You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images