Swift

Dłużej się nie dało?

W planach na dziś miałam post o czymś zupełnie innym, ten był zaledwie zaczętym pomysłem, jednak piszę ten inny, gdyż zorientowałam się jak pewna sprawa jest męcząca i to ona będzie dzisiejszym tematem. Przejdźmy do rzeczy.

Prawdą jest, że od wielu lat w społeczeństwie funkcjonuje trend "multitaskingu". Pozornie zajmujemy się jednym projektem/zadaniem, ale w międzyczasie zajmujemy się jeszcze innymi. dla przykładu, w tej chwili, gdy piszę ten wpis, mam włączony Facebook i strony przez które szukam konkursów. Właśnie przez to, co chwilę przerywam pisanie, nie potrafię skupić się tylko na tej jednej czynności. Warto tu też dodać, że takie rozpraszanie się zdecydowanie wydłuża czas wykonywania danej czynności, co jak wiadomo jest w sumie demotywujące, bo jeżeli coś nawet lubimy robić, ale zajmuje nam bardzo dużo czasu, to zdarza się, że coraz mniej chce nam się to kontynuować. Niestety, przyzwyczailiśmy się do życia w takim trybie.


Czy możemy coś z tym zrobić? Myślę, że tak.

1. Zastanów się czy chcesz coś zmienić w sposobie "pracowania". Jeśli tak: patrz punkt 2. Jeśli nie, no to chyba Ci to niepotrzebne?
2. Zastanów się, co Ciebie rozprasza (w moim wypadku jest to głównie internet).
3. Pozbądź sie tego (ja przeważnie wyłączam wtedy internet).

Wiem, że to takie dość banalne fakty, ale przyznam szczerze, że mimo świadomości występowania takiego problemu, dość często daję się mu porwać i nic z tym nie robię. Dlatego warto o tym powtarzać, może popchnie to kogoś do lepszego organizowania sobie miejsca i warunków "pracy"*/pracy.

*zwrot ten odnosi się do realizacji naszych pasji/celów.

P.S. Jako że niektórym zaczęły się wakacje, chcę Wam życzyć przede wszystkim bezpiecznego wypoczynku i realizacji Waszych celów i pasji. :)




You Might Also Like

1 komentarze

  1. Ale super, że ktoś zwrócił na to uwagę. Mi zazwyczaj przeszkadzało to podczas nauki i próbowałam właśnie wyłączyć Facebooka, przestać pisać sms-y itd. Różnie bywało... :) Ale w wakacje też nie warto w ten sposób tracić czasu, trzeba z niego korzystać jak najpełniej. :) Pozdrawiam i również życzę pięknych i bezpiecznych wakacji!

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images